Golfens dag 20 maj

Svensk golfsports största organisationer gör gemensam sak och lanserar Golfens dag. Premiären blir den 20 maj 2017 och syftet är att tillvarata det stora golfintresset i Sverige och nå nya golfspelare.

Golf & Companies (SGLF) initierade en idé om Golfens dag, en gemensam storsatsning för att lyfta golfintresset i Sverige i början av 2016. Golfförbundet gillade idén och tillsammans med flera samarbetsparners bl.a Golf & Companies, PGA Sweden, Golf Administratörernas Förening (GAF), Swedish Greenkeepers Association (SGA) genomförs nu projektet på golfklubbar runt om i hela Sverige.

Läs mer på golfensdag.se

Henrik Stensson om Golfens dag

300 anmälda golfklubbar

Fantastiskt att vi redan nu har nått en av de viktiga målsättningarna för Golfens dag, dvs att vi första året skulle ha med 250 deltagande golfklubbar. Det finns heller ingenting som pekar på att vi inte skulle kunna nå hela 300 klubbar redan i år. Nu handlar det om att få så många nyfikna besökare som möjligt till alla klubbar som arrangerar Golfens dag den 20 maj. Målsättningen 2017 är satt till 15.000 besökare. Kampanjen och kommunikationen inför Golfens dag handlar om ”dubbelt upp”, att man som medlem tar med sig en kompis, någon i familjen eller någon annan som är nyfiken på att testa golf.

Branschen har en viktig roll att fylla

Det spelar stor roll att branschen aktiverar sig inför Golfens dag. Självklart har branschen en viktig roll att fylla, det var ju faktisk vi som satte bollen i rullning på förra årsmötet. Passa på och gör det här till en viktig dag för era butiker eller varumärken, det kommer att vara fullt av golfare och många nybörjare som vill testa på golf. Gör det möjligt för dom att på ett enkelt sätt komma in i golfens värld.

Marknadsmaterial för nedladdning »
Nu finns marknadsmaterial tillgängligt att ladda ner. Det handlar om loggor, banners, textförslag mm. Mycket av det är skapat för deltagande golfklubbar men är också möjligt att använda eller anpassa för leverantörer och deltaljister i golfbranschen. Senast 1 april kommer marknadsmaterialet uppdateras ytterligare. Bland annat med korta filmklipp som kan användas i sociala medier.